Να συστηθούμε.......
Είμαι ο....
Είμαι η....
τα αρχικά μας
παρουσίες
παιχνίδι στις γωνιές
παιχνίδι στην αυλή
Είμαστε ομάδα
και λειτουργούμε με κανόνες
που τους σφραγίζουμε οι ίδιοι με παντομίμα
Σήμερα η μέρα μας είναι.....
και γιορτάζουν ο παππούς και η γιαγιά
έφτασε και η ώρα του τρύγου
Συζητώντας με τους μαθητές μας , διαπιστώνουμε πόσα λίγα πραγματικά γνωρίζουν τα παιδιά των πόλεων γύρω από τέτοια βιωματικά θέματα και πόσο τυχερά είναι τα παιδιά της επαρχίας που μπορούν ευκολότερα να βρεθούν κοντά σ' ένα αμπέλι, ν' αγγίξουν τα φύλλα του και να γευτούν τον καρπό του.
.... δραματοποιήσαμε το μύθο με το Διόνυσο, την Αριάδνη τον Στάφυλο και τον Οινέα.....
...πατήσαμε τα σταφύλια μας....
.....και φυλάξαμε το μούστο μας.
Για να μπορέσουμε όμως να φτιάξουμε τα μουστοκούλουρα χρησιμοποιήσαμε μια άλλη
τεχνική αντί για το πάτημα των σταφυλιών... Με τη βοήθεια της "Κιβωτού της γνώσης"
λιώσαμε σταφύλια στο γουδί!!!
Έπειτα ζυμώσαμε....
....και πλάσαμε τα δικά μας μουστοκούλουρα!!!
κάναμε και σταφυλάκια με τυπώματα από φελλό
σε πολλές ποικιλίες
και παίξαμε το παιχνίδι....τι τρως τι πίνεις και τι μυρίζεις....με τα προϊόντα μας
τώρα είμαστε στη φάση που σαν καλοί γεωργοί,
σπέρνουμε το χωράφι μας
βάζουμε τα σκιάχτρα μας
για να μην πούμε το..." ψωμί ψωμάκι"
Είμαι ο....
Είμαι η....
τα αρχικά μας
παρουσίες
παιχνίδι στις γωνιές
παιχνίδι στην αυλή
Είμαστε ομάδα
και λειτουργούμε με κανόνες
που τους σφραγίζουμε οι ίδιοι με παντομίμα
Σήμερα η μέρα μας είναι.....
και γιορτάζουν ο παππούς και η γιαγιά
και οι φίλοι μας τα ζώα
και η συμμαθήτριά μας η Κ. έφερε το ψαράκι της την Κωνσταντίνα
έφτασε και η ώρα του τρύγου
Συζητώντας με τους μαθητές μας , διαπιστώνουμε πόσα λίγα πραγματικά γνωρίζουν τα παιδιά των πόλεων γύρω από τέτοια βιωματικά θέματα και πόσο τυχερά είναι τα παιδιά της επαρχίας που μπορούν ευκολότερα να βρεθούν κοντά σ' ένα αμπέλι, ν' αγγίξουν τα φύλλα του και να γευτούν τον καρπό του.
Φέτος
δεν καταφέραμε να πάμε μαζί με τα παιδιά σε κάποιο εξωτερικό πρόγραμμα
τρύγου.. γι' αυτό και αποφασίσαμε να φέρουμε εμείς τον τρύγο στην τάξη,
να πατήσουμε τα σταφύλια μας και να βγάλουμε το δικό μας μούστο με τον
οποίο στη συνέχεια φτιάξαμε μουστοκούλουρα!!
Το
σίγουρο είναι πως τα παιδιά απόλαυσαν τη διαδικασία συνδυάζοντας το
παιχνίδι με τη γνώση (τι καλύτερη εμπέδωση της γνώσης γι αυτή την
ηλικία!!) μαθαίνοντας έτσι καινούριες λέξεις όπως τρύγος, αμπέλι, κλίμα,
μούστος, πατητήρι, γουδί, πετιμέζι, κλπ..
Εμπλουτίσαμε τη γωνιά μας με διάφορα προϊόντα που μας δίνει το σταφύλι, όπως μούστο, μουστοκούλουρα, πετιμέζι, σταφίδες, ξύδι, κρασί και φυσικά με το ίδιο το σταφύλι...
.... δραματοποιήσαμε το μύθο με το Διόνυσο, την Αριάδνη τον Στάφυλο και τον Οινέα.....
...πατήσαμε τα σταφύλια μας....
.....και φυλάξαμε το μούστο μας.
Για να μπορέσουμε όμως να φτιάξουμε τα μουστοκούλουρα χρησιμοποιήσαμε μια άλλη
τεχνική αντί για το πάτημα των σταφυλιών... Με τη βοήθεια της "Κιβωτού της γνώσης"
λιώσαμε σταφύλια στο γουδί!!!
Έπειτα ζυμώσαμε....
....και πλάσαμε τα δικά μας μουστοκούλουρα!!!
κάναμε και σταφυλάκια με τυπώματα από φελλό
σε πολλές ποικιλίες
και παίξαμε το παιχνίδι....τι τρως τι πίνεις και τι μυρίζεις....με τα προϊόντα μας
τώρα είμαστε στη φάση που σαν καλοί γεωργοί,
σπέρνουμε το χωράφι μας
βάζουμε τα σκιάχτρα μας
για να μην πούμε το..." ψωμί ψωμάκι"
μπράβο σας, ένα σωρό δημιουργικές δραστηριότητες !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίνονται τα χαρούμενα παιδιά, που περνούν καλά στο σχολείο τους...Μπράβο κορίτσια!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΟΛΑ ΑΛΛΑ ΛΑΤΡΕΨΑ ΠΟΥ ΠΑΤΗΣΑΝ ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ!!!!!!! ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ ΚΑΝΑΤΕ! ΜΠΡΑΒΟ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοβερες
ΑπάντησηΔιαγραφήανακαινίσεις σε ολους τους χωρους