Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Πώς να μιλήσω στο παιδί μου για το σεξ

                     
Το παιδί μου χαϊδεύεται στο σπίτι και στο σχολείο. Είναι φυσιολογικό??
Πως να πείσω το παιδί μου να σταματήσει να αυνανίζεται?
Το παιδί μου θέλει να χαδεύει το στήθος μου. Πειράζει να τον αφήνω?
Ο γιος μου είναι 5 χρονών και έχει στύση. Τι να του πω όταν με ρωτάει γιατί το πέος του είναι όρθιο?
Πειράζει να κυκλοφορούμε γυμνοί εγώ και ο πατέρας τους μπροστά στα παιδιά μας?
Σε ποια ηλικία πρέπει να αφήσω το παιδί μου να κάνει μόνο του μπάνιο?
Πρέπει να κλείνουμε την πόρτα της κρεβατοκάμαρας μας το βράδυ?
Μπορεί το αγόρι να βλέπει γυμνό τον πατέρα του? Το κορίτσι τη μητέρα του?
Ανησυχώ μήπως ο γιος μου γίνει ομοφυλόφιλος. Τι να κάνω?
Πειράζει να παίζει η κόρη μου με αγορίστικα παιχνίδια? Ο γιος μου με κούκλες?
Το παιδί μου με ρωτάει από που γεννιούνται τα μωρά. Να του πω την αλήθεια?
Πώς διαμορφώνεται η ταυτότητα φύλου και ποια η διαφορά της από τη σεξουαλική ταυτότητα του παιδιού?
 

Όλοι οι παραπάνω προβληματισμοί, καθώς και   ακόμα περισσότεροι εκφράστηκαν και απαντήθηκαν σήμερα στη συνάντηση των Νηπιαγωγείων μας με  ψυχολόγους  του Ινστιτούτου Ψυχικής & Σεξουαλικής Υγείας, Θ. Ασκητή. Θέματα που αφορούν όλους τους γονείς και με τα οποία αρκετοί έχουν ήδη έρθει αντιμέτωποι αλλά δεν γνωρίζουν πως να τα χειριστούν.  Θέματα που για άλλους είναι ταμπού και δυσκολεύονται να τα συζητήσουν. Θέματα για τα οποία καλούμαστε να έχουμε απάντηση όταν τα παιδιά μας εκφράσουν την επιθυμία να μάθουν.
Ας είμαστε λοιπόν προετοιμασμένοι ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να ωριμάσουν ως προσωπικότητες κατανοώντας τον εαυτό τους και τις ανάγκες τους αφού πρώτα συνειδητοποιήσουμε εμείς οι ενήλικες ότι  τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μαθαίνουν  την αλήθεια. Μόνο έτσι θα μπορούν να αντιμετωπίζουν τόσο τον εαυτό τους όσο και τους άλλους με σεβασμό.
 
Ευχαριστούμε το Ινστιτούτο Ψυχικής & Σεξουαλικής Υγείας που ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας και ιδιαίτερα τις κυρίες Αγγελική Τζάνου, Κατερίνα Καραμανή και Ολυμπία Καλαμπαλίκη για την τόσο σημαντική και ενδιαφέρουσα συζήτηση που ανέπτυξαν με τους γονείς των Νηπιαγωγείων μας.   Το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και ενημέρωσης δεν σταματάει εδώ. Κάθε γονιός έχει το δικό του  τρόπο να επικοινωνεί με το παιδί του και να ικανοποιεί τις ανάγκες του. Έχει τις δικές του απόψεις και τις δικές του απαντήσεις. Είναι σημαντικό όμως να μαθαίνουμε και ,γιατί όχι,  να αναθεωρούμε τις απόψεις  μας αν αυτό διευκολύνει την επαφή με τα παιδιά μας και θέτει γερές βάσεις επικοινωνίας για το μέλλον.  
 




 

2 σχόλια:

  1. πολύ καλό αλλά θα ήταν καλύτερο αν περιείχε και τις απαντήσεις των ερωτήσεων της εισαγωγής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι γονείς που ήθελαν απαντήσεις σε αυτούς τους προβληματισμούς, ήταν απόψε παρόντες. Για τους υπόλοιπους δεσμευόμαστε με μια ακόμα συνεργασία με το Ινστιτούτο στην επόμενη σχολική χρονιά.

      Διαγραφή